Eigen tijd

Welkom op mijn blogspot fijn dat tijd hebt om te kijken. Ik hou van Koken en gezond lekker eten tuinieren en (macro) fotografie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Wageningen, Gelderland, Netherlands

Ik vind het leuk om enthousiasme te delen. mailadres: jma.mid@hotmail.com

donderdag 10 april 2008

Er is meer

Dit beeld van groene serpentijn heb ik 9 maanden aan gewerkt. Ik vind het een vrouwelijke vorm alsof ze zwanger is. Helemaal leuk dat het 9 maanden nodig had on te ontstaan. Een tijdlang heeft het beeld in de tuin gestaan, maar er bleek nogal wat ijzer in de steen te zitten en het ging roesten en heb naar binnen gehaald anders zou de steen kunnen gaan barsten door regen en roest. Boven staande steen heeft al een hele tijd buiten in de tuin gestaan, wat zo mooi gepolijst was is niet meer zo glad de regen heeft het verder bewerkt.

Dit is een zonnevanger en staat in mijn kamer voor het raam. Als de zon schijnt wordt het licht gevangen en komt in een schaaltje zodat je genoeg zonnestralen hebt voor de winter wanneer de zon niet zoveel schijnt. Dit is Braziliaanse speksteen. Deze is van mijn zoon Daan Het is Albast en nogal transparant als er licht op valt. Daan vond de vorm mooi.

Roze speksteen is nogal zacht, maar soms kan er kwarts in zitten wat dan heel hard is en moeilijk te bewerken . Dat was hier ook zo maar er is toch een mooie vrouwelijke vorm ontstaan.

Behalve het werken met textiel heb ik vele andere dingen gedaan, zoals beeldhouwen boetseren, werken met speksteen, schilderen tekenen soms wat etsen. Meestal heb ik zo mijn periodes een hele tijd schilderen of werken met speksteen maar toen bleek dat ik niet meer goed kon polijsten (gladmaken ) van de steen met schuurpapier en water en dat uren achter elkaar, baalde ik daar enorm van. Ik heb gezocht naar vele mogelijkheden om het toch te kunnen, toen ben ik begonnen met het werken met textiel.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage