Eigen tijd

Welkom op mijn blogspot fijn dat tijd hebt om te kijken. Ik hou van Koken en gezond lekker eten tuinieren en (macro) fotografie.

Mijn foto
Naam:
Locatie: Wageningen, Gelderland, Netherlands

Ik vind het leuk om enthousiasme te delen. mailadres: jma.mid@hotmail.com

vrijdag 17 oktober 2008

Mijn werk

Ik werk 2 ochtenden als activiteitenbegeleidster met Psyco geriatrische mensen. Ik ben helemaal in mijn element als ik samen met mensen of alleen creatief bezig kan zijn.
Sommige mensen kunnen vooral goed voelen met hun handen of omdat iemand slecht kan zien. Dan is textiel een mooi materiaal om te voelen omdat er zoveel verschillen zijn.
Terwijl we dan zo bezig zijn komen er vele herinneringen naar boven bijvoorbeeld dat de jute uit India komt waar iemand lange tijd heeft gewoond.,
Samen hebben we een lapjes schilderij gemaakt waarin veel verschillende stoffen en materialen zijn gebruikt. Losse onderdelen die kunnen eraf gehaald worden.
(Wordt gebruikt bij Felixsoord vegetarisch zorgcentrum Oosterbeek)
Een zakje waar ik geregeld iets in verstop omdat ze overal aan voelt en frunnikt en dan heeft ze ineens een leuk steentje of een mooie knoop gevonden.
Samen hebben we stofjes uitgezocht.
Grappig is het dat ze de ene keer beter kan zien dan de andere keer en zo hebben zijn we samen tot dit geheel gekomen.
Een andere ochtend werk ik in een schildersgroepje met ouderen, het is geweldig om mensen die rond de 90 jaar zijn zoveel plezier hebben om bezig te zijn. Nog steeds ontdekken ze iets van hunzelf of dachten dat ze dit niet zouden kunnen.
Al zien ze kleuren die door elkaar of naast elkaar een mooi effect hebben het belangrijkste is vooral het plezier dat ze op dat moment beleven.
Daar geniet ik ook van.

0 reacties:

Een reactie posten

Aanmelden bij Reacties posten [Atom]

<< Homepage